lunes, enero 08, 2007

(Freaks only...)

Ja us ho he advertit, això és només per freaks, per ser exactes per freaks informàtics i a més que trebalin amb productes mocosoft...

Aquestes vacances, he aprofitat per (a part de fer el gos) fer unes probes amb la nova versió gratuita (si!!!!!! Mocosoft ha començat a regalar versions gratuites dels seus productes que per a empreses mitjanes son més que suficients!!!!!) de l'SQL (SQL Express).

La veritat es que tampoc es que l'hagi apretat gaire, però de fet el que m'interesava era veure'l i, sobretot, saber si m'aniria bé per a la feina (és possible que hagi de crear una nova versió d'una BBDD i vaig pensar que era bon moment per actualitzar l'SQL Server).

Doncs tot anava molt bé fins que hem vaig trobar el següent problema: en una de les taules, vinculada a través de l'OBDC, al obrir-la des de el client apareixia amb els tres registres de proba, però el contingut de les files era "#eliminado"...

La veritat es que microsoft te tots els problemes i errors documentats (fins a dia d'avui no he trobat cap error que al final no ho estigués), el problema està en que és molt fàcil trobar informació quan et trobes amb errors "de finestreta" (és a dir, errors que provoquen una pantalleta amb un missatge tipus "Error (Code xxxxx):..."), però quan et trobes amb qüestions com l'anterior...

De fet, la setamana passada jo solet vaig trobar quin era el problema i com solucionar-lo (després de unes quantes hores perdudes buscant informació i fent mil probes amb les versions SQL Express i 2000 i Office 2000 i 2003), així que un cop solucionat, sabent d'on venia el problema, aquest matí he fet una cerca al google més "fina" (curiositat). Això és el que he trobat (primer resultat de la cerca):

http://www.mocosoft.com

El que més m'ha agradat ha estat la solució: res de parches i/o complicacions... si el problema es pot solucionar amb un simple canvi de tipus, pa que complicarse la vida?

Per primera vegada he tingut la sensació que aquesta gent de Microsoft son informàtics (a saber, si hi ha un problema i ja tenim una solució simple, on està el problema? perquè perdre-hi més temps?)...

GatitoBonito

2 comentarios:

Unknown dijo...

i jo em creia que era un freaky!!
déu n'hi dó amb els informàtics!!!

Si tens un problema, i fas un CTRL + ALT + SUPR ja no tens aquest problema! Màxima de St. Bill Gates!!

Per cert, bon any!!!

GatitoBonito dijo...

1.- Ja estaves advertit avans de començar a llegir...

2.- Per extrany que pareixi el CTRL+ALT+SUPR no soluciona tots el problemes...

3.- També existeix l'opció d'estirar el cable de la corrent...

4.- Feliç 2007!!!

GatitoBonito